Медвинська громада
с.Медвин, Білоцерківський район, Київська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Відповіді на поширені запитання щодо е-лікарняних

Дата: 17.09.2021 20:07
Кількість переглядів: 388

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх
паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні
системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків
доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у
лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.
Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані.
Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.
Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми
докладно роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-
каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні).
Щодо інших консультували у коментарях в соцмережах і під час
індивідуальних звернень.
Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від
застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:
Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав
загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною
непрацездатності «1»?
В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за
оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків
непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання
та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в
електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність
внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на
виробництві».
Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану
причину непрацездатності не варто.
Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму
невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника
пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?
Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування,
аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по
тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми
при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди
своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.
Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або
загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.
Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи
наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника
пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має
відмовити в призначенні допомоги.
Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять
е-лікарняний лише після одужання?
Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування
України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових
листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома

електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і
підлягають оплаті кожен після своєї видачі.
Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем
одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-
лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних
днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду
лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).
Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-
лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я
людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно
визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на
підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.
Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати
лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто
формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих
підстав.
Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і
роботи кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Щодо цих питань потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753
Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:
? Коли на час перехідного періоду е-лікарняні стають готовими до
сплати: https://t.me/socialfund/1395
? Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними:
https://t.me/socialfund/1408
? Як можна подати заяву-розрахунок за е-лікарняними:
https://t.me/socialfund/1389
? Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний:
https://t.me/socialfund/1351
? Як діяти роботодавцю, якщо працівнику відкрили е-лікарняний:
https://t.me/socialfund/1356

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь